Tuesday 24 September 2013

:: tulang rusuknya mgkn bukan milik ku ::

.


Ya Allah, didiklah hati ini agar sentiasa tabah menghadapi dugaan yang Engkau berikan.. Ya Allah, jika benar dia bukan jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Kau berikan lah aku sedikit ruang untuk bangun semula setelah diri ini di kecewakan.. Maafkan aku kerana melukai hatimu wahai kekasih ku.. Diri ku ini tidak layak untuk menerima cinta mu. Setelah kau temui cinta baru dan setelah hatimu telah berubah, aku tidak mampu berkata apa-apa, melainkan mendoakan kebahagiaan untuk dirimu.. Izinkan aku pergi kerna tak mampu membiarkan diri ini terus dilukai.. Berjuanglah untuk cinta baru mu.. Moga ia menjadi kekuatan untuk diri mu satu hari nanti.. Allah maha Adil, Allah tidak merampas apa yang kita sayang. Sebaliknya dia akan menggantikan dengan yang lebih baik daripada itu. InsyaAllah.. Adakala kita sanggup membiarkan hati ini dilukai demi manjaga hati orang lain. Moga kesabaran ini terbalas dengan kebahagiaan menanti.. Allah.. :')
Sesuatu yang sudah Allah takdirkan menjadi hak kita. Allah tidak akan membiarkan menjadi hak milik orang lain. Aku yakin pada Qada' dan Qadar Mu Ya Allah...



"Ya Allah, berikanlah aku pelangi untuk setiap hujan. senyuman untuk setiap tangisan, rahmat untuk setiap cubaan dan kekuatan untuk setiap dugaan "





:: AKU BUKAN UNTUK MU ::
Dahulu kau mencintaiku 
Dahulu kau menginginkanku 
Meskipun tak pernah ada jawabku 
Tak berniat kau tinggalkan aku 
Sekarang kau pergi menjauh 
Sekarang kau tinggalkan aku 
Disaat ku mulai mengharapkanmu 
Dan kumohon maafkan aku 
Aku menyesal tlah membuatmu menangis 
Dan biarkan memilih yang lain 
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu 
Pasti itu terbaik untukmu 
Janganlah lagi kau mengingatku kembali 
Aku bukanlah untukmu 
Meski ku memohon dan meminta hatimu 
Jangan pernah tinggalkan dirinya 
Untuk diriku 
Sekarang kau pergi menjauh 
Sekarang kau tinggalkan aku 
Disaat ku mulai mengharapkanmu 
Dan kumohon maafkan aku 
Aku menyesal tlah membuatmu menangis 
Dan biarkan memilih yang lain 
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu 
Pasti itu terbaik untukmu 
Janganlah lagi kau mengingatku kembali 
Aku bukanlah untukmu 
Meski ku memohon dan meminta hatimu 
Jangan pernah tinggalkan dirinya 
Meski ku memohon dan meminta hatimu 
Jangan pernah tinggalkan dirinya 
Untuk diriku







:: GRACIAS ::

5 comments:

✿✿PuTri BlOggER✿✿ said...

setiap perjalanan kehidupan kite..allah dan susun dengan kebijaksana allah, cuma kadang2 sebgai manusia biase kite mengeluh dan tidak bersyukur ngn dugaan yang allah bg......hati2 ngn nikmat yg allah berikan dan jagn setiase berduka ngn ujian yang allah berikan...

✿✿PuTri BlOggER✿✿ said...

rencana yang allah tuliskan kadg2 adalah terbaik utk hamba2nye, cuma sebgai manusia biase kite selalu keluh sesah, dan berhati2 lah menerima kegembiran dan jangan lah terlalu berduka ngn ujian yang menimpa, kerana janji allah itu pasti, die hilangkan seseorang utk kite kenal balik ape tujuan kitee hidup kat dunia ini.....oleh itu kembali balik pada fitrah manusia ....moga dengan sedikit ketenangan yang kite perolehi akan menjdi berjuangan utk mase dpan.....maju lah muslimahku....hijrahkan pergobanan mu demi keluarga dan mase dpnmu......kami semua sayangkan kamu...

✿✿PuTri BlOggER✿✿ said...

fara

Unknown said...

thanks lin.. insyaAllah.. :')

Anonymous said...

Aku dengar macam kau yg tanak dengar bf kau, si k-own tu, larang kau. Si k-own tu pon bangang, cye bulat2 kt kau. Lepas uh, marah kau. Bg aku, dua2 bodoh. Sorang xsetia, sorang xpemarah.